200 milioane euro pentru promovarea produselor agro-alimentare europene în 2020!

PPEComisia Europeană a anunțat că în anul 2020 va aloca suma de 200,9 milioane euro pentru a finanța activități de promovare a produselor agro-alimentare europene atât în interiorul, cât și în afara Uniunii Europene, conform unui comunicat de presă al CE. „Reputația Europei pentru produse agro-alimentare nu are rival la nivel mondial. UE nu este din întâmplare cel mai mare exportator mondial de produse agro-alimentare. Politica noastră de promovare, care beneficiază de un buget majorat, îi sprijină pe producătorii din UE să își facă cunoscute produsele atât în interiorul cât și în afara UE” a declarat fostul comisar european al Agriculturii, domnul Phil Hogan.

Mai mult de jumătate din bugetul pentru 2020 (118 milioane euro) va merge spre campanii de promovare pe piețele din afara UE cu un potențial mare de creștere, precum Canada, China, Japonia, Coreea de Sud, Mexic și SUA. Printre sectoarele eligibile se numără lactatele și brânzeturile, uleiurile alimentare, uleiul de măsline și vinurile. Campaniile de promovare selectate ar urma să crească competitivitatea și consumul de produse agro-alimentare din UE, să le majoreze vizibilitatea și cota de piață în țările țintă!