Ombudsmanul are atribuții de a primi pângeri referitoare la cazurile de administrare defectuoasă survenite în activitățile instituțiilor Uniunii Europene. În ceea ce privește anul 2014, Ombudsmanul a inițiat 325 de anchete pe baza unor plângeri și 17 anchete din propria inițiativă și a încheiat 387 de anchete pe baza unor plângeri, precum și 13 anchete din proprie inițiativă. În 2014, Ombudsmanul a acționat în cazul a 2 163 de plângeri primite. În 1 217 de cazuri, serviciile Ombudsmanului au constat din consiliere sau din transferarea cazurilor, în 621 de cazuri reclamanții au fost informați că nu mai pot beneficia de consiliere suplimentară, iar în 325 de cazuri au fost inițiate anchete.

Am votat în favoarea acestui raport deoarece consider că doamna Emily O’Reilly și-a îndeplinit cu succes activitatea de Ombudsman Europen, dat fiind raportul dânsei pentru anul 2014 și consider că este persoana potrivită pentru a continua și în anul următor activitate în interiorul instituțiilor Uniunii Europene.