Aplicația Uber creează concurență neloială pentru taximetriștii autorizați

Aplicația Uber provoacă controverse pe piețele de servicii de taximetrie din UE și nu numai, venind cu prețuri mai mici decât furnizorii tradiționali.

Uber este intens criticată deoarece, prin intermediul aplicației, orice șofer fără cazier poate deveni taximetrist, permițându-i-se să transporte persoane cu mașina personală, fără a fi nevoit să obțină autorizație de taxi sau să își dovedească cunoștințele în materie de taximetrie. Uber a fost intens criticată pentru că este lansată în multe orașe din lume fără a se acorda atenție legislației din domeniul taximetriei.

În Belgia, Franța, Germania, Olanda și Spania au fost inițiate acțiuni în instanță împotriva acestei aplicații, având loc numeroase proteste ale taximetriștilor autorizați împotriva Uber. În prezent, un tribunal din Germania a interzis funcționarea Uber, întrucât nu deține autorizație de taxi, și a stabilit sancțiuni dure pentru orice încălcare a reglementărilor privind transporturile locale. În România, deși Legea taximetriei nr. 38/2003 prevede că transportul în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere se poate executa numai de transportatori autorizați, aplicația a fost introdusă.

În condițiile în care aplicația Uber se află într-o continuă expansiune, ce acțiuni poate lua Comisia pentru a împiedica concurența neloială cu care se confruntă taximetriștii autorizați?