Conform Legii educației, în învățământul preșcolar clasele ar trebui să funcționeze în medie cu 15 școlari, numărul maxim acceptat fiind de 20. Însă situația reală contrazice regula, din ce în ce mai multe clase având chiar și 40 de elevi. În acest caz, performanța școlarilor poate fi afectată. România se clasează pe penultimul loc la nivelul Uniunii Europene privind rezultatele slabe ale elevilor la citire, lectură, matematică și științe.

Mai mult, 40 % dintre elevii români sunt sub nivelul mediu la matematică și întâmpină dificultăți în ceea ce privește cititul unui text la prima vedere. Explicația dată de persoanele avizate în științele educației implică capacitățile limitate ale unui profesor de a gestiona și a adapta o materie pentru 40 de elevi cu un grad diferit de înțelegere.

Având în vedere că infrastructura unităților de învățământ este una deficitară, care sunt propunerile Comisiei în vederea îmbunătățirii capacității instituțiilor școlare?

Există anumite recomandări ale Comisiei cu privire la fondurile europene pe care le pot atrage unitățile de învățământ?