Corelarea prețurilor producătorilor cu prețurile magazinelor de desfacere

Asociațiile crescătorilor de păsări din România își exprimă nemulțumirea în legătură cu prețul final al ouălor din marile magazine, în perioada Sărbătorilor Pascale. În perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale, românii cumpără în jur de 180 de milioane de ouă, cu 50% mai mult decât într-o lună obișnuită. Deși cererea crește, prețurile rămân neschimbate, pentru că magazinele nu țin pasul cu reducerile aplicate de către fermele avicole. Astfel, deși fermele reduc cu până la 10 procente prețul ouălor încă de la începutul lunii martie, prețul final plătit de consumator este același. Marii crescători de găini de ouă sunt supuși presiunii pieței, fiind nevoiți ca înainte de Sărbătorile Pascale să scadă prețul la ouă de la 0,3 lei la 0,24 lei, cu toate că prețul final al ouălor în marile magazine de desfacere rămâne același. Prin urmare, crescătorii de găini de ouă sunt afectați de oferta mare la poarta fermei și de rulajul fluctuant (prețul mare din magazine duce la acumularea stocurilor).

Ce recomandări poate face Comisia ministerului de resort, astfel încât prețurile magazinelor să fie aliniate cu prețurile producătorilor?