Diminuarea numărului de licee agricole din România, cel mai mare eșec al sistemului de educație din 1989 până în prezent!

PPERomânia are nevoie de licee cu profil agricol, cu specialități precum horticultură, medicină veterinară sau chiar gastronomie.

PNL este singurul partid care susține o Românie cu adevărat educată. Trebuie să dăm o șansă egală elevilor și profesorilor din mediu rural, să recuperăm și să dezvoltăm învățământul tehnic, agricol și învățământul dual astfel încât școala să înțeleagă realitățile pieței, să lucreze direct cu întreprinderile și să fie direct cuplată la economie. Obiectivul fiecărui guvern trebuie să fie axat pe creșterea numărului de absolvenți de școli profesionale, cu calificări reale și adaptate la cerințele pieței muncii prin redeschiderea liceelor profesionale și agricole la standarde moderne. Mai mult, este esențială oferirea de facilități fiscale investitorilor care doresc să facă parteneriate cu școlile profesionale și agricole.
Școlile profesionale și agricole nu mai trebuie să fie un refugiu pentru cei care nu reușesc la un liceu teoretic, ci un traseu voluntar. Mai mult, modernizarea și aducerea acestor infrastructurii didactice la nivelul celei din alte state ale Uniunii Europene trebuie să se realizeze, din punctul meu de vedere, și prin intermediul fondurilor europene. Doar așa aceste licee pot fi atractive pentru elevi, dacă li se oferă infrastructura didactică necesară și în pas cu cerințele pieței.
Din păcate însă, indolența și incompetența din Ministerul Educației condus de PSD nu are margini. Elevii de la liceele tehnologice și agricole din România învață după materiale didactice refolosite pentru că, la ora actuală, nu există cărți de specialitate noi și asta deoarece tipografiile spun că nu e rentabil să editeze câteva zeci de bucăți dintr-un manual. Asta denotă un sistem de educație învechit, lipsit de orice dorință de a se reforma și de a oferi condiții măcar decente de studii pentru elevi și profesori. O altă problemă din sistem se referă la imposibilitatea autorizării tractoarelor pentru școala de șoferi. Acestea trebuie modificate pentru specificul liceului însă nu există firme specializate care să facă acest lucru astfel că elevii folosesc tractoarele doar în incinta școlii, și acelea extrem de vechi și uzate.
Liceele agricole și profesionale trebuie reînviate, reinventate și retehnologizate. Iar aici este obligația autorităților să facă din educația tehnologică și agricolă o prioritate națională. Agricultura are nevoie de specialiști iar astfel de licee sunt adevărate surse de oameni tineri care doresc să rămână în țară și să facă performanță în acest sector.