Domeniului tehnologiei și al informaticii în cadrul învățământului superior românesc

Conform celui mai important top mondial în ceea ce privește specializările din învățământul superior (QS World Universities Rankings by Subject 2015), universități din România, ca Universitatea București, Universitatea Babeș-Bolyai și Universitatea de Vest se află printre primele 150, cu specializarea limbi moderne. Așadar, domeniile tehnologiei și al informaticii sunt neglijate de către sistemul național de educație. Deși multe școli sunt dotate cu computere, iar elevii din zona urbană au acces la tehnologie performantă, educația din acest domeniu lipsește pentru că lipsesc profesorii. Salariile din domeniul informaticii sunt competitive în comparație cu celelalte salarii de pe piața românească a muncii, astfel încât un programator bun nu va alege să muncească pentru un salariu în cadrul unei instituții publice. În plus, la nivelul sistemului educațional nu există o politică națională de dezvoltare a învățământului superior.

Ce recomandări poate face Comisia autorităților române pentru a realiza un program național de atragere a programatorilor buni în școli?

Ce recomandări poate face Comisia autorităților române pentru ca domeniul tehnologiei și al informaticii să devină unul competitiv și atractiv pentru viitorii studenți și să fie inclus într-o viitoare politică națională de dezvoltare a învățământului superior?