Influența etichetării alimentelor după modelul semaforului asupra alegerilor făcute de consumatori

În iunie 2013, ministerul sănătății din Marea Britanie a introdus un sistem voluntar de etichetare a alimentelor — numit „etichetare-semafor” — care clasifică produsele în trei categorii diferite (verde, galbenă și roșie) în funcție de cantitatea de sare, zahăr, grăsimi și grăsimi saturate pe care o conțin.

Un studiu recent analizează datele privind vânzările unui eșantion de trei produse cuprinse în acest sistem (jambonul de Parma, brânza Parmigiano Reggiano și brânza franceză de tip brie), înregistrate în 2013 și 2015 de cel mai mare vânzător cu amănuntul din Regatul Unit. În timp ce produsele fără etichetarea-semafor au înregistrat o creștere globală a volumului lor de vânzări, este evident că aceleași produse cunosc o scădere a vânzărilor și pierderi de cote de piață semnificative dacă sunt însoțite de eticheta galbenă și mai ales de cea roșie.

Aceste rezultate confirmă influența pe care sistemul o poate exercita asupra consumatorilor, făcându-i să nu mai cumpere produse, fără a oferi informații corecte și transparente pe etichetă.

Având în vedere această situație, consideră Comisia că este necesară o analiză mai detaliată a rezultatelor studiului menționat mai sus prin realizarea unei evaluări economice și comerciale globale a impactului generat de utilizarea etichetării-semafor de către vânzătorii cu amănuntul din Regatul Unit?