Infrastructura feroviară precară produce prejudicii grave

Marii investitori din industria constructoare de automobile semnalează o problemă gravă cu care România se confruntă în domeniul infrastructurii și care generează pierderi uriașe. Pe lângă lipsa autostrăzilor, investitorii atrag atenția asupra stării precare a transportului de marfă pe căile ferate. Din păcate, în România, transportul pe calea ferată se face de 4 ori mai lent decât în statele din vestul Europei.

De exemplu, viteza media în România este de 13 kilometri pe oră, pe o distanță de 415 kilometri de la fabrică. În aceste condiții, cei din industria auto privesc cu reticență o posibilă investiție în țara noastră dat fiind că ei trebuie să opereze pe o piață extrem de competitivă. Cu toate că industria auto din România asigură 13 % din PIB și generează locuri de muncă pentru 206 000 de angajați, acest sector continuă să fie gestionat într-o manieră deficitară.

Care sunt instrumentele financiare puse la dispoziție de către Comisie pe care le pot accesa autoritățile române în vederea demarării investițiilor în domeniul infrastructurii feroviare?