Infrastructura rutieră precară generează prețuri crescute la produsele din magazine

Reprezentanții firmelor de transport atrag atenția asupra faptului că lipsa autostrăzilor și drumurile precare duc la creșterea prețului produselor din magazine. Astfel, românii ajung să plătească consecințele unei infrastructuri rutiere slab dezvoltate. Produsele și serviciile în România au prețuri mai mari cu 15-20 % decât ar trebui, fiind și mai puțin competitive pe piața europeană, din cauza drumurilor proaste, care cresc costurile transportatorilor. În momentul de față, România are în prezent mai puțin de 750 de kilometri de autostrăzi, ceea ce o plasează la finalul clasamentului european în ceea ce privește numărul de kilometri de autostradă raportat la populație și la suprafață. Impactul negativ se reflectă și în ceea ce privește numărul de accidente rutiere. România a avut cea mai slabă reducere a numărului deceselor provocate de accidentele rutiere din 2001 până în 2015. De asemenea, infrastructura rutieră deficitară aduce prejudicii mediului de afaceri și afectează dezvoltarea turismului.

Care sunt instrumentele de care dispune Comisia în vederea sprijinirii proiectelor de investiții în infrastructura rutieră?