Infrastructura rutieră și feroviară deficitară

Majoritatea arealelor urbane dezvoltate sunt din ce în ce mai populate, astfel că, în unele zone, numărul cetățenilor s-a triplat. Din păcate, nu s-au realizat investiții în infrastructura de transport la nivelul impus de o astfel de dezvoltare. În marile orașe, traficul este supraaglomerat, iar zilnic, zeci de mii de șoferi care tranzitează zonele centrale ajung să parcurgă 5 kilometri într-o oră. Mai mult, România are în prezent mai puțin de 750 de kilometri de autostrăzi, ceea ce o plasează la coada clasamentului european în ceea ce privește numărul de kilometri de autostradă raportat la populație și la suprafață. Astfel, românii întâmpină mari dificultăți și în ceea ce privește transportul în afara localității.

În ceea ce privește sectorul feroviar din România, transportul pe calea ferată se face de 4 ori mai lent decât în statele din vestul Europei. Infrastructura feroviară este una deficitară, vagoanele, locomotivele și căile de rulare fiind extrem de uzate. Astfel, românii optează din ce în ce mai rar pentru transportul feroviar date fiind condițiile de călătorie, dar și timpul de călătorie extrem de lung în comparație cu celelalte mijloace de transport.

Ce instrumente are Comisia la îndemână cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere și feroviare la nivelul UE?