Îngrădirea drepturilor turiștilor români blocați la Lisabona nu poate rămâne fără reacție la nivel european

Cei 35 de turiști români care trebuiau să ajungă în data de 27 august din Lisabona în România au fost nevoiți să se confrunte cu aceeași problemă de două ori, respectiv anularea zborului, fără a fi primite explicații suplimentare într-un interval de timp rezonabil. Compania aeriană TAP Portugal a tratat această situație într-o manieră reprobabilă, pasagerilor români fiindu-le adusă la cunoștință problema tehnică a aeronavei doar după câteva ore de la incident.

Conform articolului 14 alineatul (2) din Regulamentul(CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului, este prevăzut că, în momentul în care un operator de transport aerian anulează un zbor, acesta are obligația de a prezenta fiecărui pasager afectat o comunicare scrisă în care să fie furnizate explicații detaliate ale drepturilor sale în astfel de cazuri. De asemenea, are obligația de a prezenta în cel mai scurt timp posibil motivele care au stat la baza anulării zborului, în cazul acestei spețe acest lucru având loc tardiv. În situația dată, pasagerii nu au beneficiat de protecția de bază prevăzută în regulamentul european, fiind nevoie de intervenția autorităților române pentru a-i readuce pe turiști în România.

Care este poziția Comisiei cu privire la încălcarea regulamentului menționat de către compania aeriană TAP Portugal?