Metode de aromare cu fum a cărnii comercializate în magazine

Majoritatea produselor din carne afumată care sunt comercializate în supermarketuri prezintă cel puțin două probleme. Astfel, de cele mai multe ori, carnea nu este afumată natural, ci injectată cu aromă de fum sau ținută în fum lichid. De asemenea, o altă problemă ce decurge din acest proces de afumare este informarea incompletă a consumatorului.

Cu toate că legislația comunitară nu interzice folosirea acestor tipuri de substanțe pentru afumare, producătorii și vânzătorii au obligația de a informa consumatorii în legătură cu metodele de afumare folosite. Regulamentele impun producătorilor să precizeze pe etichete tratamentul utilizat, fără a fi obligați să detalieze. Totuși, datele de pe etichete referitoare la metoda de afumare nu sunt ușor de găsit și, de asemenea, nu sunt formulate într-o manieră facilă. Drept urmare, consumatorul alege produsul fără a dispune de toate informațiile necesare pentru a lua o decizie în conformitate cu standardele sale de calitate.

În ce măsură consideră Comisia oportună interzicerea acestor substanțe artificiale de afumare a cărnii, în vederea unei mai bune protejări a sănătății consumatorilor?

Ce instrumente are Comisia la îndemână în vederea impunerii furnizării de informații complete consumatorilor de carne afumată?