Normele UE asigură un nivel minim armonizat de protecție pentru pasageri, indiferent de mijlocul de transport!

PPECălătoriile pot fi complicate, cu întârzieri neprevăzute, anulări și pierderea bagajelor. De aceea, cu ajutorul Parlamentului European, s-au introdus reguli în UE care obligă companiile să ofere mese și cazare, rambursări și despăgubiri în cazul întârzierilor și anulărilor.

În plus, companiile de transport din UE nu mai pot percepe prețuri diferite pentru bilete pe baza naționalității și a locului de unde se face achiziția.
Legislația UE garantează, de asemenea, o atenție deosebită față de pasagerii cu mobilitate redusă, care au dreptul la servicii gratuite de asistență.

 Drepturile pasagerilor care călătoresc cu avionul

Pasagerii care călătoresc cu avionul au dreptul la o despăgubire care poate ajunge până la 600 de euro în cazul în care li se respinge îmbarcarea. Această sumă maximă este destinată zborurilor lungi care depășesc 3.500 km.
Pasagerii ale căror zboruri au fost anulate sau au sosit cu întârziere pot avea, de asemenea, dreptul la despăgubiri, dar cu anumite restricții. Regulile nu se aplică în cazurile în care companiile oferă o soluție alternativă convenabilă sau când întârzierea sau anularea a avut loc din cauza unor circumstanțe extraordinare, cum ar fi deciziile legate de gestionarea traficului aerian, instabilitatea politică, condițiile meteorologice nefavorabile sau riscurile legate de securitate.

 Zboruri sub 1500 Euro- despăgubire de 250 Euro
 Zboruri între 1500 Euro și 3500 Euro- despăgubire de 400 Euro
 Zboruri cu valoare mai mare de 3500 Euro- despăgubire de 600 euro

În 2014, Parlamentul European a propus noi norme pentru îmbunătățirea drepturilor pasagerilor din transportul aerian. Noul regulament este în curs de dezbatere în cadrul Consiliului.
Informații detaliate privind drepturile pasagerilor pentru toate tipurile de transport sunt disponibile pe site-ul https://europa.eu/…/ci…/travel/passenger-rights/index_ro.htm

Revendicați-vă drepturile!