Pachetul Mobilitate 1 atrage îngrijorări în rândul transportatorilor

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România trage un semnal de alarmă cu privire la efectele dezastruoase ale proiectului de compromis al fostei Președinții austriece a Consiliului Uniunii Europene privind Pachetul Mobilitate 1. Președinția austriacă a Consiliului UE a prezentat un proiect care cuprinde aspectele majore nerezolvate în cadrul primului pachet de mobilitate, dar care ar putea avea consecințe negative asupra economiei României. UNTRR consideră inacceptabilă propunerea privind aplicarea directivei detașării lucrătorilor la toate operațiunile de transport rutier internațional, cu exceptarea operațiunilor de transport rutier bilateral definite extrem de restrictiv de către fosta președinție, deoarece urmărește reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaționale operate de transportatorii români în UE. În condițiile în care transportul rutier de mărfuri este principalul contribuitor la exportul de servicii al României, acest proiect ar avea un impact catastrofal asupra economiei țării.

De asemenea, UNTRR și-a exprimat îngrijorarea cu privire la propunerile Președinției austriece legate de obligația întoarcerii acasă a șoferilor profesioniști, precum și privind retro-echiparea camioanelor cu noul tahograf inteligent, generând costuri nejustificate transportatorilor români, legate de interesul statelor Alianței Rutiere de a utiliza tahograful inteligent ca instrument de control pentru detașare și cabotaj.

Care este poziția Comisiei față de îngrijorările manifestate de reprezentanții UNTRR?