Dunărea, care traversează 10 țări, este al doilea cel mai mare fluviu din Europa. Din punctul de vedere al intereselor de pe scena europeană și al obiectivelor politice, este unul dintre coridoarele paneuropene.

Pe cursul Dunării din Serbia, România, Bulgaria și Slovacia, nivelul apei este adeseori scăzut din cauza secetelor, navele fiind obligate să navigheze printre epave scufundate.

Ranfluarea epavelor din Dunăre este o operațiune foarte costisitoare. Conform experților, epavele scufundate conțin cantități importate de carburant și de alte substanțe care poluează în mod constant apele, în vreme ce ruginirea metalului din nave provoacă o poluare permanentă, care are consecințe grave.

Epavele scufundate din Dunăre și cele eșuate în Delta Dunării au reprezentat întotdeauna o problemă nu doar pentru autoritățile din domeniul mediului, ci și pentru ministerele din domeniul transporturilor.

Este Comisia dispusă să aloce fonduri pentru scoaterea din Dunăre a navelor scufundate, în condițiile în care țările pe care aceasta le traversează nu dispun de suficiente fonduri pentru aceste operațiuni costisitoare și ținând seama de faptul că intensificarea navigației pe acest fluviu și dezvoltarea transportului fluvial în cadrul pieței interne ar putea stimula dezvoltarea regională?