Situația transportatorilor români care operează în Germania

Potrivit legii cu privire la reglementarea salariului minim în Germania (MiLoG) care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2015, se impune transportatorilor străini de marfă și persoane un salariu minim pe oră de 8,5 euro, precum și sancțiuni de 500 000 de euro în cazul în care nu se va respecta acest lucru.

Prin aceste demersuri, Germania poate să îngroape definitiv orice operator de transport din România care tranzitează Germania, deoarece deocamdată nu se pot compara posibilitățile financiare ale societăților de transport din România de a-și plăti salariații la nivelul celor din vest.

Piața unică este un spațiu fără frontiere interne în care persoanele, mărfurile, serviciile și capitalurile pot circula liber și este esențială pentru creștere și ocuparea forței de muncă în UE, asigurând mobilitatea și competitivitatea.

Principiul recunoașterii reciproce pe piața unică asigură libera circulație a bunurilor și serviciilor, fără necesitatea armonizării legislației naționale a statelor membre, garantând respectarea principiului subsidiarității, prin evitarea implementării reglementărilor detaliate la nivel comunitar.

Ținând cont de cele menționate mai sus, ce măsuri poate lua Comisia în acest sens?

Care sunt modalitățile prin care transportatorii români își pot justifica drepturile față de această măsură legislativă a Germaniei?