În anul de grație 2019, în România funcţionează încă peste 1 100 de unităţi de învăţământ cu toalete necorespunzătoare. Începerea anului școlar a evidențiat probleme grave cu care se confruntă școlile din România. Sute de mii de elevi au fost nevoiți să înceapă anul școlar în condiții precare, nepotrivite pentru un mediu optim de învățare. Astfel, școlile în care acești elevi trebuie să urmeze studiile au toaletele în curte și se află într-un stadiu avansat de degradare, existând un risc crescut de accidente.

 Încă mai avem şcoli cu toalete în fundul curţii, săli de clasă ale căror tavane stau să cadă în capul elevilor, copii supradotaţi care nu sunt valorificaţi corespunzător şi lista poate continua.  Aceste neajunsuri nu fac doar ca imaginea sistemului de învățământ din România să fie una defavorabilă promovării educației, dar sunt și de natură a pune în pericol real siguranța și sănătatea elevilor care au reluat cursurile.

Care sunt instrumentele de care dispune Comisia în vederea sprijinirii autorităților române pentru îmbunătățirea infrastructurii școlare?