Vestea bună: toți elevii vor avea Internet de mare viteză. Vestea proastă: 30 % dintre elevi nu au acces la computer

În România s-a propus asigurarea bazei tehnice necesare instruirii prin dotarea unităților școlare cu suficiente calculatoare și acces la internet. Dar nu în ordinea firească — dotarea școlilor cu computere și apoi conectarea lor la Internet-, ci procedând tocmai pe dos, ca să nu mai punem la socoteală cea mai delicată problema din sistem: abandonul școlar, care a atins 20 %.

Obiectivul general al planului îl reprezintă crearea unei platforme naționale integrate de tip campus care să asigure, cu prioritate în școli de nivel gimnazial, serviciul de acces fără fir la rețele de date deschise interconectate, inclusiv la Internet. Proiectul va costa 209 milioane de lei, cea mai mare parte a banilor fiind europeni.

Dacă în ceea ce privește accesul la Internet în școli lucrurile par rezolvate, în ceea ce privește dotarea școlilor cu computere, lucrurile stau dramatic. În mediul rural, există un calculator la 20 de copii. Procentul elevilor care nu au acces la calculatorul școlii este de 30 %. O statistică a INS arată că cei 1,7 milioane de copii care sunt înscriși în învățământul primar și gimnazial au acces la 136 365 de calculatoare.

Ce măsuri impune Comisia pentru rezolvarea adevăratelor probleme din educație la nivelul statelor membre?