De la un roaming accesibil tuturor, dar plătit cu bani puțini, la un roaming gratuit, dar inaccesibil

Comisia Europeană a implementat cu succes reducerea și apoi eliminarea, din 15 iunie 2017, a suprataxelor pe care operatorii de telecomunicații le impuneau clienților de fiecare dată când aceștia traversau o frontieră și aveau nevoie să-și utilizeze dispozitivul mobil, fie că se aflau în vacanță sau în deplasări de serviciu. Roamingul a devenit gratuit, dar nu pentru multă vreme, pentru că abonații serviciilor telecom, ajungând în alte state membre, nu au mai avut posibilitatea de a-l mai accesa, chiar și contra cost.

Singura variantă era trecerea prealabilă la abonamente sau opțiuni pre-pay scumpe, de multe ori duble. Pentru eventualitatea unei călătorii în străinătate, în care abonatul avea nevoie de numărul său de telefon activ în roaming, nu exista decât posibilitatea de a plăti mai mult și în restul lunilor, când abonatul era în țara de domiciliu și roamingul nu era necesar. Prin urmare, o idee bună s-a metamorfozat într-o nedreptate pentru consumatori, creând un climat de neîncredere privind deciziile la nivel european.

Ce soluții are Comisia Europeană pentru a reglementa aceste situații sau măcar a oferi și opțiunea inițială de a plăti roaming doar la nevoie?