Detergenți, deodorante și parfumuri de slabă calitate, dar originale și sub brand-uri renumite

După dezbaterile legate de mediatizatele cazuri privind dublul standard între vestul și estul Europei al produselor alimentare sub același brand, au fost semnalate și numeroase abateri calitative ale unor produse de marcă având sigla unor mari corporații din zona de larg consum, cum ar fi detergenți, deodorante, parfumuri etc.

Acum aproape trei decenii, când au intrat pe piața românească, celebrele produse occidentale au câștigat rapid primul loc în preferințele consumatorilor, înlocuind și chiar scoțând definitiv de pe piață mărci similare autohtone. Din păcate, în ultima perioadă, aceleași produse sunt de nerecunoscut, cu o calitate îndoielnică, dar la aceleași prețuri sau chiar la prețuri mai mari ca în țări din vestul Europei, unde au, totuși, calitatea inițială. Culmea, nu e vorba de clasicele falsuri sau produse contrafăcute, ci de așa-zise contrafaceri originale, cu certificate de proveniență veritabile din partea unor companii multinaționale, fiind vândute în mall-uri sau supermarket-uri. Metoda pare simplă: un produs de calitate intră pe piață cu un marketing occidental, iar, după ce câștigă clientelă, începe să scadă treptat calitatea produsului, păstrându-se prețul.

Ce strategii sugerează Comisia Europeană pentru contracararea acestui flagel comercial susținut de multinaționale fără scrupule?