Până recent considerată o activitate de nișă, finanțarea alternativă online, care include equity crowdfunding (crowdfunding bazat pe emiterea de acțiuni sau obligațiuni) și creditarea peer-to-peer (de la persoană la persoană), a devenit o sursă foarte importantă și des utilizată pentru obținerea de finanțări de către IMM-uri, start-up-uri și multe alte proiecte de afaceri din Europa. Finanțările alternative online derulate pe platforme financiare de tranzacționare din afara sistemului bancar tradițional au crescut în Europa de la 1,21 miliarde de euro în 2013 la 2,9 miliarde de euro în 2014. În România, finanțările alternative reprezintă încă o piață aflată într-un stadiu incipient, în ciuda faptului că site-urile dedicate crowdfunding-ului raportează o rată mai mare de succes a campaniilor. De asemenea, există proiecte locale care inițiază campanii direct pe site-urile consacrate, precum indiegogo.com.

Care sunt recomandările Comisiei în materie de finanțare în aceste circumstanțe, având în vedere că, fără atragerea de resurse, activitatea economică este serios afectată?