Reducerea TVA-ului la alimentele din carne la 9% în România ridică numeroase semne de întrebare asupra beneficiarilor finali ai acestei decizii. TVA-ul redus nu va însemna prețuri mai mici în magazine și va scădea încasările statului, astfel producătorii de carne vor fi dezavantajați. Reducerea TVA-ului la produsele de panificație nu a rezultat în reducerea prețului produselor la raft, ci în profituri mai mari pentru sectorul de panificație.

Procesatorii de carne sunt de părere că scăderea TVA-ului la produsele din carne va avea ca rezultat creșterea vânzărilor, statul va putea astfel recupera diferența din creșterea consumului. Rezultatul estimat ar trebui să contribuie la consolidarea economică, estimându-se o creștere a contribuției la buget cu aproximativ 200 milioane euro.

Odată cu instalarea embargoului cu Rusia, cantitățile de carne exportate în România de partenerii tradiționali ai pieței rusești au crescut considerabil. Astfel, producătorii de carne autohtoni sunt concurați puternic de un volum mare de carne din UE la prețuri foarte scăzute.

Care este poziția Comisiei referitoare la impactul reducerii TVA-ului la produsele alimentare de carne în România și cum pot fi protejate interesele consumatorilor și ale micilor producători autohtoni?

Poate Comisia indica modele de bune practici privind relaxarea fiscală implementate cu succes în statele membre?