463 de milioane de copii nu au avut acces la învățământul la distanță în contextul crizei COVID-19

Închiderea școlilor din cauza pandemiei de COVID-19 a lăsat o treime dintre elevii din întreaga lume, adică 463 de milioane de copii, în imposibilitatea de a beneficia de o formă de învățământ, ca urmare a lipsei accesului la echipamente și tehnologii precum internet, televiziune sau radio.

Pe glob, numărul elevilor care au fost privaţi de acces la educaţia virtuală a fost de 67 de milioane în estul şi sudul Africii, 54 de milioane în vestul şi centrul Africii, 37 de milioane în Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, 80 de milioane în zona Pacificului şi în estul Asiei, 147 de milioane în Asia de Sud, 25 de milioane în Europa de Est şi în Asia Centrală, şi 13 milioane în America Latină şi zona Caraibelor.

Din păcate, numărul alarmant de mare de copii care nu au acces la învățământul la distanță duce la inegalitate de șanse și va avea un impact catastrofal asupra societăților și economiilor.

Care sunt instrumentele de care dispune Comisia în vederea sprijinirii elevilor care nu au acces la învățământul la distanță?